Julstrul och mellandags jobb/ledig....

Jaha så kom julen igen då,vi drog upp till Långshyttan den 23:e för att käka,dricka och mysa med alla(12) familjemedlemmar.
Kul att träffas allihopa sådär,händer bara vid stora tillfällen som typ examen,bröllop,jul och jämna födelsedagar(alltså 20,30 40) o.s.v...
Vi hade knytis iår så det gick rätt fort att fixa maten då vi väl kommit upp i kylan.

Vi somnade mätta och nöjda vid 24 tiden för att sedan gå upp på julafton vid 08.00 tiden då jultomten var på väg.
Tror alla blev nöjda med klapparna men det är ju för ungarna som vi har julen tycker jag.
Och dom tjoade och ropade,ååååååå precis vad jag hade önskat mig....
Ja inte lille simon då som mest lät...aaaaaiiiiiiiiooooooooååååå men var glad ändå.
Han vart gladast åt snörena som var runt klapparna.

Sedan var det dax att dra vidare mot Avesta för nästa destination i operation julfirande.
Vi gick en lååångprommis i snön med hubert så han var nöjd innan vi delade ut klappar och åt gott.

Efter allt julstök så bestämde vi oss för att dra hem på julaftons kvällen vilket gick mycket bra då det var lite bilar i farten.
Vi var väl hemma vid 22 tiden och skönt var det.
Mycket skönt att vakna hemma på juldagen och bara sätta på sig mysbyxor,tofflor och bara sloa omkring hela dagen.
Blev 3 öl allt som allt under jul och fram till nu.
Fick en riktig snygg tröja av älsklingen min, en rugby tröja från Ralph Lauren


Själv så gav jag Sara och mig en spadag med allt vad det innebär.
Kan behövas snart då vi jobbar hårt och det är kallt hela tiden.
Har jobbat denna vecka och faaan vad kallt det varit och fortfarande är.
Visst man kan ju jobba sig varm men att hålla i järn hela dagarna gör så att man blir kall långt in i ryggmärgen.
Har inte gjort så mycket under jul och fram till nu annars,bara myst och kollat på filmer.
Tagit hand om Hubert då förstås,han älskar ju snön.
Idag så var vi till Heron city och hämtade ut bio biljetter till Avatar i 3D,blir på lördag.
Sedan blev det en sväng in till skärholmens centrum för att kika lite.
Jag köpte en nyårs present till mig själv,en biffig och skitsnygg klocka från Dielsel

Så nu har jag 3 Diesel klockor,en i brunt läder,en i svart läder och en i silver...nu är jag nöjd :-)
Börjar bli dax att raka sig och byta om då vi skall fira in det nya året hos Sofie och Jesper.
Dom bor alldeles här intill bara ett par hundra meter hemmifrån så man har kryp avstånd hem.
Vi skall laga mat,kolla på hockey,spana in fyrverkerier och dricka gott,blir nog riktigt nice.
Om man nu ser nått då det skulle snöa som fan här vid tolvslaget.
Men först blir det en öl vid datorn och blogga lite....

Så ha en riktigt fin kväll och en bra början på det nya året,lova inget som ni inte kan hålla.
Själv har jag inga problem att hålla mitt nyårs löfte....nämligen bara vara den braiga person som jag är och att ta hand om dom jag tycker om.......
Gott nytt år och krama varandra.............





Kommentera här: