Hej vad det rullar på :)

Fortfarande ont I vänster benet vilket resulterar I att det inte blir någon löpning.
Vi kör på med gym,cykel och rollerblades/inlines istället,mycket skonsammare.
I onsdags så blev det ett grymt axel och ryggpass på många sätt.
 
Brukar ju starta axelpasset med frivändningar med axelpress och nu var jag på mitt sista set av 4.
Lite halvtrött och syra I underarmarna och axlarna som sig bör.
Då kommer en av de PT´n som jobbar på Fitness 24seven I Barkarby och bara skulle in I någon jävla personaldörr.
Nu hade dom placerat ställningen och viktställ förbaskat nära just denna dörr men jag trodde väl att det var för att dom typ aldrig använde den....jag hade fel...
Jag körde på med mina frivändningar och hon kunde naturligtvis inte vänta 10-15 sek på att jag skulle bli klar så hon tjongade in sitt arsel I stångel precis I en av frivändningarna....
Som det small när hon rasade in I viktställ och ställningen för stången...jag körde naturligtvis klart setet :) och sedan frågade jag hur det gick och undrade varför de ställt just denna station så nära dörren?
Hon fattade inte heller varför och haltade in genom dörren för att sekunden senare komma ut och skrika till sin kollega på andra sidan gymmet -Nej din mobil ligger inte här!!!!????
Önskar lite att jag träffat kollegan I huvudet istället för den snälla men stressade tjej jag skuffade omkull I en frivändning :)

Och hur kan man glömma en sådan viktig detalj I ett nytt gym som att helt utesluta friskluft I lokalen??
Har aldrig varit så nära att kollapsa av just syrebrist under och efter övningarna...
Men det fans folk ändå på gymmet som körde på utan den minsta lilla svettdroppe I pannan.....har aldrig förstått detta att man kan träna"hårt" utan att svettas....
Jag gjorde svettänglar,inte fullt lika sött som snöänglar men ändå :)

Upp kl 04:25 på torsdagsmorgonen är inte bara champagne och Snittar :)
Utan det är också grus I ögonen,stela leder och ett jävla pannben för att orka masa sig iväg till gymmet för att köra det där benpasset som står på schemat...
 
Igår så blev det ett rollerbladespass med allt vad det innebär...
Solen kom ju igen efter att det regnat I 2 dagar.
Hem glad I hågen för att man nu kunde  köra lite rollerblades när asfalten torkat upp på cykelbanan.
Drog iväg I hyfsad fart och kom ner till fälten som går mellan Bro-Kungsängen för att få se någon satans praktikant som gått lös med trimmer I kanterna och lyckat få ut gräs,kvistar och småsten ut på cykelbanan,åååå.
Och det blev full fokus I ca 2-3 km innan man komförbi hans område....
Sedan rullade det på I bra fart hela vägen upp till Brunna där jag vände efter ca 10 km åkning I Solen.
Blev ett bra pass men med full fokus då det tydligen är höst nu och det ligger kvistar,kottar,blöta löv och barrhögar som är halvfarliga att svischa igenom I hög fart.
Kom hem I ett stycke iallafall :)
Och kom ihåg...det finns Inget dåligt träningsväder...bara en massa dåliga ursäkter...
Ha det gott för nu bär det iväg för ett lunchpass på cykel med vaderade tights men ändå ett ömt hockeyarsel :)
 
 

Kommentera här: