Vila är bästa medicinen....

Har vilat från mitt senaste pass i måndags för att försöka få bukt på mitt onda i smalbenet, kör olika stretch övningar medans man sitter eller står för att försöka underlätta lite innan det blir dax för ett löppass igen. 
Kollat på olika löparsajter och dom har olika varianter på hur man får bort det onda.... Den som förekommer oftast är att försöka springa på framfoten(typ springa på tårna) , att försöka sätta ner framfoten först i löpsteget, men hur lätt är det då när man väger 90-95 kilo och har stockar till lår samt bussarsel :) tror jag håller mig till att stretcha och tänja...
Igår blev det ett intervallpass på 42 min som kändes riktigt bra och inte alls gjorde lika ont som i måndags. 
Körde 15 min uppvärming/jogg för att sedan köra 4x800m i högt tempo....ca 85-90% av maxpuls. 
Orkade bra de tre första sedan körde jag för snabb vilojogg inför den sista så den orkade jag inte hålla ut lika länge och sen blev ca 12 sekunder långsammare än de andra 800:ingarna.
Sedan var det 10 min nerjogg hem igen. 
Har en bra slinga på 1 km som jag kör mina intervaller som är hälften svagt utför och hälften svagt uppför och de som bor i det området måste tro att man är tokig som springer där varv efter varv efter varv utanför deras hus....
 
Men efter tuffa löppass kommer det alltid en liten belöning iallafall :)
 
Nu blir det tufft att hinna med alla pass denna vecka och nästa vecka eftersom jag drar upp till Åre på onsdag kväll för lite skidåkning (utför naturligtvis) men det är bara att bita ihop för jag tror inte att det blir så kvalitativ löpning med öl, skumpa,jäger,irish Coffey, skidåkning, afterski och förkrök i kroppen.... Eller??? 
 
Men kom ihåg att det finns inget dåligt väder bara dåliga ursäkter :)

Kommentera här: