Nytt läge bara sådär.....

Så himla fort det kan gå ibland....
En likadan 2:a som vi har blev såld förra veckan för rekordsumman 2 440 000:- och jag tänkte att kanske vi skall kolla om det finns nån 3:a ledig i föreningen.
Gick ut på hemnet och kollade,det fanns en 3:a 2 hus bort som det var visning på samma dag.
Vi gick dit och kollade och bestämde oss för att kolla med lån och vara med och buda.
Utgångspriset var 1 995 000:- ett lockpris som vanligt...och jag väntade mig väl att den skulle gå upp till ca: 2,6-2,7 miljoner.
Vet ju vad lägenheterna går för i föreningen då jag sitter med i styrelsen.
Igår började budgivningen och jag sa till mäklaren att vänta tills det var 2 st kvar innan hon skulle ringa mig.
Och så blev det,hon ringde imorse och sa att nu var det 2st kvar och budet var på 2 550 000.
Det var bara att köra på och skrämde iväg 1 på en gång,medans den andra hängde på till 2 650 000 innan jag la det avgörande budet på 2 675 000 och var ganska nöjd med det,tror att när vi säljer nångång i framtiden så gör vi vinst ändå.
Nu är det bara pappers skrivning och sätta ut våran lägenhet till försäljning kvar.
Planerad inflytt i nya är den 1:a juni....skall bli nice.
Detta är lägenheten, http://www.hemnet.se/beskrivning/591942?r=3.
Bara att planera hur vi skall inreda,måla,tapetsera och köpa till.....
Hoppas bara nu att de låga räntorna håller i sig så att våran lägenhet går för ny rekordsumma,då kan nog jag till och med unna mig en finare båt till sommaren...

Order ingången på firman är stadig och nu har vi bestämt oss för att anställa,men när det blir vet vi inte.
Vi skall försöka klara oss hela mars själva iallafall.
Nu är det roligare att jobba igen när man inte har kniven mot strupen och kan ta ut full lön igen....

OS är ju lite halvkul också 2 guld,halvjobbigt för norrmännen,backhoppning för Anja,skogsbesök för Majdic,damkronorna närmare Kanada(hmmm jovisst dom är i Vancouver som ligger i Kanada möjligtvis) och allmän uråkning i diverse alpinsporter...
Varför får man inte tacklas i damhockeyn??och varför helvisir/galler?? dom vill ju att vi skall ge dom mer erkännande men då kan man ju inte spela i en skyddad verkstad och så fort man kommer åt varandra så ramlar man med utvisning som följd,vet inte vem som bestämmer reglerna men tror tjejerna inte skulle ha nått emot tacklingar faktiskt...
Just nu är det lika spännande som att se målarfärg torka,tror fan det går fortare,curlingen är nästan mer action ha,ha.
Men Tre kronor har ju gått in i turneringen nu och det ser mycket intressant ut med många bra lag....
Man hoppas ju på en repris från Turin,spöa finnarna i finaler är vi ju bra på....
Blir mycket Os på tv nu för mig,sport är ju göttigt.....
Nu börjar det på tv`n så vi hörs framöver igen....
En fråga först bara....Hur mycket väger Anja????jag vet....
Hejsvejs.....
Och nu har ju hockeyn börjat....

Kommentera här: