Semester.....

Jaha vad gör man under en semester då??
Jag gillar att ta det lugnt och inte stressa omkring i eller utanför vårt avlånga land.
Bara vara hemma och inte göra många knop är min melodi,visst gymmet besöks ju ändå och löpturerna blir av också men det sker precis när jag känner för det.
Semestra i sverige har aldrig varit min grej heller och dra utomlands med grabbgäng har jag heller aldrig gjort då jag har haft fullt upp med min sommarträning inför hockeyn....
Så iår blir det första gången i mitt 35 åriga liv som jag drar iväg 1 vecka till kanarieöarna med lilla herrklubben för lite spa och rehab.......
Visst jag har varit iväg med Sara och semestrat under årens lopp nästan varje år men då har vi legat på beachen från 09.00-18.00 och det är semester det...
Nu har vi semester båda två och firade detta genom att få soligt väder och dra ner till minnebergs strand med picknick korg och avnjöt en frulle i gräset.

Hubert fick bada och leka så han var nöjd iallafall...

Mycket film har det blivit under dessa första semesterdagarna tillsammans men inga som varit nått att nämna till eftervärlden..
På lördagen var vi ut till Bålsta för att gratulera Eliott innan dom drar iväg utomlands hela familjen.

Blev grillning och en massa lek med ungarna,fick agera lekledare då ingen annan orkade bry sig,kul att brottas med småglina och lira lite boll.
Vi blev svettiga hela bunten....
Sara fick ta sig ett glas semestervin också annars brukar det vara jag som får ta en öl när vi är och hälsar på.
Söndagen blev hur lugn som helst,såg Söderling vinna Båstad och bara slappade hela kvällen.
Idag så började vi dagen med en powerwalk runt sjöarna(råsta och löt) med hubert innan vi gjorde frulle som vi mumsade i oss på ballen....
Resten av dagen blir också relativt lugn med lite gym och löpning som avslutning.
Längtar till helgen då Daniel och Linda kommer på besök då står det lite partaj på schemat...
Hejsvejs...

Kommentarer:

1 Anonym:

ni har fattat vad ordet "semester" betyder ser jag :o)

hoppas vädergudarna är med er under den också.

Kram mamsen

Kommentera här: