Snön faller...

Så kom äntligen snön och som den kom...
Alla 08:or blir lika överraskade varje jävla år,va??? vad är detta.....vit asfalt????det går ju inte att köra på!!!!
Lika roligt att se dom stackare som kör fast,samt ligger och kravlar i diket trots att det är lag på vinterdäck från den 1:a december varje år.....
Annars så tycker jag att 08:or kör bra och är förbaskat tålmodiga i trafiken,kugghjulsprincipen gäller i alla lägen vilket är en oskriven regel här bara dom förbannade taxi förarna som har sina egna jävla regler(de flesta har exotiska utseenden).
Tror man skulle få stå ett par dagar och vänta om man inte följde med i rulljansen plus att man skulle höra en hel orkester av biltutor.
Man får inte vara blyg.
Som en av mina gamla hockeytränare sa,snälla pojkar får knulla varandra....han ville att vi skulle vara tätt in på våra motståndare och vara lite elaka...
Ja och hockeyintresset dog ju radikalt när man slutade också,har kanske varit på en elitseriematch tror jag sedan jag slutade.
Men Brynäs kommer jag ju alltid att hålla på men jag följer dom inte så allvarligt som förr då man visste vilka som lirade och sånt.
Har ju max lirat lite korphockey,åkt grillor med hubert på skön utanför och någongång lirat på juldagshockey i långsta.
Har inte känt nått sug efter hockeyn heller just,men visst finns det kvar känslor,framförallt när jag kollar på landskamper på tv.
På jobbfronten har det varit extema förhållanden att jobba i,tänk er att jobba på 15-20 meter över marken och på en ställning som är 65 cm bred att balansera på med material på axlarna.
Sedan att det toksnöar,tokblåser och det är 5-10 minus gör ju inte saken lättare.

Men som jag alltid säger,vad som inte dödar...härdar.
Ett felsteg så är det slut härdat förmodligen...

Fest var det i helgen också,vi började kl 18.00 med lite glögg,julskinka,gustafskorv och andra smaskigheter.
Sedan blev det lite karaoke,öl,whiskey(inte bra för mig) och en massa snackande.
Det var riktigt trevligt hela kvällen,men när vi skulle fortsätta med trevligheterna så hade 35 åriga Mattias blivit extremt överserverad och han stannade hemma,ja jag vet morsan...jag skall växa upp någongång jag med...


Söndagen vart tung kan jag säga..
Men nu har veckan gått och helgen är här igen vilket är förbaskat skönt,bara 2 arbetsdagar kvar innan jul.
Hoppas snön blir kvar så vi får en vit jul,mest för barnens skull så dom får prova sina nya vinterleksaker och bara kasta söbollar och bygga snökojor.
Kommer ihåg att man hade hela grottsytem man kröp omkring i,anordnade miniskids tävlingar,bobrace och pulkarace vilket var rent livsfarligt men förbaskat kul.
Man spelade hockey på gatorna jämt,ser inga ungar som gör det nu för tiden och inte gjort det på hur länge som helst.
I min ungdom så var man ute och lekte i vått och torrt,ungarna nu för tiden är väl mest inne och lirar dataspel,kollar tv samt äter sig feta....
Nej ut med ungarna och aktivera dom för tusan...
Själv skall jag inta soffläge i väntan på att Sara skall sluta arbeta så jag kan möta upp henne med Hubert.
Termometern har sjunkit ner till -9 grader nu och fortsätter sjunka så det är bara att sätta på sig långfillingarna och super termo undervear så är det lugnt.

Så sköt om er och tänk på alla som inte har ett varmt hem att spendera natten i....
Kram,Mattias

Kommentera här: