Fyrahundra nyanser av grått.....

Nu får det vara nog med det gråa vädret alltså....detta är ju löjligt.
Inge kul att jobba när man skall vara blöt och iskall från minut ett på morgonen,har iallafall riktigt bra kläder men ändå.
Hoppas det kommer lite vitt och blir lite kallare så det inte blir så jävla fuktigt hela tiden.
Blir ju så mycket ljusare så fort snön kommer....
På jobbfronten ser det bra ut under större delen av December iallafall och november var riktigt bra.
Skall nog bli bra detta till slut,bara alla börjar våga bygga så släpper det nog så har vi att göra nästa år också.
Har kommit in i att vi bara är 2 man också,planeringen går smidigare och vi vet exakt vad vi måste ha in varje månad för att driva företaget framåt.
Kommer bli en hel del förändringar i början på nästa år då leasing på material går ut och andra lån blir avbetalda,kommer att sänka våra månadskostnader radikalt.
Vi har ju redan dragit in på det mesta onödiga kostnader som STORA bilar med DYRA bensinkostnader,att skicka hem våra anställda blev ju ett måste sedan har vi inte gjort några investeringar i material,maskiner ,kläder eller annat som kan bli stora kostnader.
Känns ganska bra nu och nu skall vi bara visa ett + resultat vid årets slut också vilket jag tror vi gör.
Och som man säger,nytt år,nya förutsättningar.

Ser fram emot första träffen med 0225/08 gentlemens club också som går av stapeln i mars nångång.
Vill också träffa grabbarna i lilla herrklubben för lite mingel och uppdatering av läget med alla.
Älskar ju er gibbs....
Har ju ett evenemang här hemma att se fram emot också den 12:e dec,då jag och Sara har ett glögg/lucia/30 års party med en massa gäster,musik,snacks och skönt prat.
Kommer att bli gött det med.
Sedan stundar ju julen med allt vad det innebär,har redan köpt nästan alla klappar,nätet är underbart.
Köper nog ändå mest till mig själv,ny telefon beställd(sonyericsson x2 med en massa tillbehör) och lite andra prylar.

På innebandy fronten är vi stekheta just nu efter 3 raka segrar och 5 raka utan förlust,senaste matchen krossade vi motståndarna med 12-3....
Men min styrketräning har blivit lidande då jag jobbat mycket och är sjukt trött när jag kommer hem(bortförklaringar) får faaaan skärpa mig nu,dax att köra igång med mina minst 3 pass i veckan igen.

Hubert tränar vi varje dag jag och Sara och han är så duktig,verkar nästan som om han förstår vad vi säger när vi diskuterar om honom.
Men vi har en bit kvar....
Vi har börjat leva lite nyttigare här hemma också vilket innebär mycket kyckling,sallad,hemmagjord sockerfri glass,klyftpotatis och dippsåser på lättfil och kryddor...
Men gott är det så det gör mig ingenting.
Nu skall jag snart ta med mig Hubert ut och åka iväg till salongen för att få håret fixat innan jul.

Lägger in en bild som är sjukt mycket skönare än detta skitväder och inte var för så länge sedan alls.
Vilka schteeeekare.....

Hejsvejs!

Lägger in en skön låt från den resan...



Kommentera här: