Slut på semestern men mycket än att se fram emot!

Jaha nu var det ett tag sedan igen,skall försöka att bättra mig och skriva lite oftare.
Men ibland så händer det inte mycket om dagarna och ibland så orkar man bara inte....
Nu har det hänt en hel del sedan sist.
Den 1/8 drog jag,sara och andreas mot göteborg för en helt underbar date med U2.
Dan före så var vi upp till dalarna en sväng för att lämna hunden och gratta lillebror så vi var rätt möra när lunken kom och hämtade oss vid halv 9,vi hade kommit till stockholm vid 1 tiden kvällen före.
Men,men vi visste ju vad som väntade i göteborg.
Resan ner blev en historia för sig då andreas svängde av mot göteborg via E20 när man kapar minst 1 timme om man åker E4:an över jönköping.
Tur vi inte hade brådis.
Lunken berättade att han fått laga avgas röret med snabbfix kvällen före men trodde nog att det skulle hålla hela vägen ner.......det gjorde det inte kan jag säga...

Kanske berodde raset på den som körde,jag vet inte....
Vi fick låna ståltråd och avbitare på en mack,där vi också åt en bit på det berömda Rattugglan,ha ha....

Jaja väl nere i göteborg så duschade vi och gjorde oss hemmastadda hos andreas tjejs bästa kompis och hennes pojkvän(tack som fan för logi).
Drack några kalla och snackade skit ute i den sköna solen som följde med oss från stockholm.
Tog t-banan....förlåt,spårvagnen in till avenyn och vi var hungriga och törstiga.
Hittade på ett schysst ställe nära Ullevi med en fin uteservering i lummig innergård,där blev det köttbit och flera kalla.

Mätta och belåtna men hungriga på vad som väntade inne på Ullevi så gick vi mot stadion.
Kan säga att det var rätt mycket folk,blev ju 58 tusen som såg U2 samtidigt som vi(bland annat prinsessan Madeleine).
Jag hade köpt vip biljetter till mig och sara medans andreas hade ståplatser.
Vi hade sjukt bra platser och såg allting och ljudet var fantastiskt.

Andreas lotsade vi fram längst till höger om scen så vi hade koll på honom också....

Konserten var allt man kunde ha önskat sig,vi stod upp hela(2 timmar) tiden och dansade och sjöng.
En kanon spelning helt enkelt.
Så vi var rätt nöjda efter konserten så vi orkade bara med ett par öl och sedan hem till sängen...
Även söndagen bjöd på kalasväder så vi strosade på avenyn ett par timmar innan jag och sara skulle sätta oss på en buss till stockholm igen.

Måndagen blev seg då jag började jobba igen efter att ha varit ledig i nästan 4 veckor.
Då det var fint väder denna vecka så blev det faktiskt lite bad mot helgen och en massa golf(4 rundor).

Men har blivit en liten badkruka på senare tid,måste vara rejält varmt i både luften och vattnet för att jag skall tycka det är riktigt skönt.
Går solen i moln går inte jag i.....
I fredags fick sara besök av Veronika en skolkamrat från avesta så då blev det lite öl,mat och mera öl på stampuben Bishops arms i sumpan,mycket trevligt ställe.

Resten av helgen spenderades på stranden och på golfbanan.
Har också sett en riktigt rolig film i helgen som är mycket sevärd,I love you man heter den,skitkul film.
Måndagen och tisdagen har jag bara jobbat och fått massage(skönt värre) och tränat såklart..
Längtar till helgen då jag skall iväg med Bäckis och Mackan till Sandhamn för lite rajtantajtan...
Hejsvejs!!

Lägger in en ny favorit artist som går varm både på datorn och i walkman spelaren på gymmet.
David Cook..

 
Och en grymt skön cover på en Mariah Carey låt faktiskt...

Kommentarer:

1 Andreas:

Ja det var en riktigt rolig och trevlig helg det där :) Nu är bilen lagad iaf och rullar som aldrig förr :)

Kommentera här: