I väntan på kanarieholmarna och tillökning i familjen!!

Veckan började segt som tusan då sviterna efter skärgårdshelgen satt i men i finväder och ganska schysst jobb så gick måndagen över ganska snabbt ändå.
På tisdagen var man tillbaka i gammal form igen och efter jobbet blev det gymmet som vanligt.
På onsdagen ringde Lunken och frågade om jag ville vara med på golftävling nästa helg och jag sa att klart jag vill om jag inte måste jobba.
Vi språkade lite och bestämde att vi skulle lira lite golf på kvällen eftersom det var kanon väder.
Vi drog till Lindö och spelade Huvudstadens parkbana som var ganska fin med snabba greener.



Drivern har slutat fungera...förut har jag kunnat styra min naturliga slice med att sikta vänster men i år så har jag börjat skruva slagen åt vänster.
Och då jag fortfarande ställer upp lite till vänster så förstår ni nog resultatet.
Jaja nu har jag ju bara lirat ca 10 rundor på 2 år så det är bara att ställa om huvudet och kroppen på att jag drawar bollen så blir det nog bra.
Men det blir så jobbigt att få poäng när man får spela på andra serven hela tiden.
Kanske har det nått med min styrketräning att göra,att jag helt plötsligt börjat drawa bollen,men man slår ju iallafall lite längre(ibland ut i skogen) med draw i slagen..
Det blev en hel del snack om vår(herrklubben)resa till kanarieöarna vilket skall bli hur kul som helst.
Det är bara 12 dagar kvar nu :-)
Familjen Ek/Andersson/Lundgren/Brunell fick tillökning i Onsdags då lille stigbjörn(Simon) kom till världen.
Bara att ta av sig hatten och önska er all lycka till med underverket,kommer över snart och skrämmer han lite ;-)

Jaha och när skall du bli pappa då undrar(morsan) ni då,hmmm det vet väl inte jag.
Visst har vi pratat om det men ingen av oss vill ha något barn just nu iallafall,vi har ju Hubert ha,ha.
Skämt och sido så händer det så händer det(det betyder inte att vi slutat använda skydd)....
Men är man någonsin redo för vad som väntar när ett barn kommer till världen?? jag tror inte det.
Man kan läsa,bli undervisad och få otroligt (bra??) bra råd från allt och alla som säger att gör si,gör så.
Men redo blir man nog den dagen barnet trycker på och vill ut,då börjar allvaret och det är dags att växa upp och ställa sitt ego åt sidan för att ge 100% av sig själv till barnet och sin flickvän.
Nog med djupa tankar nu....
Lille syrran Mari fyllde år i onsdags också,tycker det är bra när många i familjen fyller år ungefär vid samma tidpunkt på året så har man det avklarat och det är lättare att komma ihåg det också.
På jobbfronten ser det betydligt bättre ut än på länge och det är skönt att vi är tillbaka till 2 man igen,lättare att planera och man är inte längre orolig för att pengarna inte skall räcka till.
Vi tänker oss nog för både en och två gånger innan vi anställer igen....
Får jobba på hårt nu nästa vecka då jag skall till kanarieöarna  i en vecka.
I helgen händer det inte mycket,idag blir jag och hubert gräsänklingar då sara skall på Undicci med en arbetskollega.
Imorrn så blir det bara promenader med Hubert(kanske en golfrunda med honom) så får Sara ligga och vila upp sig efter sitt intag av alkoholhaltiga drycker kvällen före.
Ha det bra nu,hejsvejs....

Lägger in en låt som ger mig rysningar.....gött.



Kommentarer:

1 Anonym:

tack för svaret så slapp vi (jag) fråga :o)...

alldeles riktigt och klokt ...

klart att barn är välkomna när de än kommer...

och jag VET att du kommer att bli en bra pappa...

det är ju jag som fostrat dig (puss)...

så det tvivlar jag inte alls på..

härligt att jobbet går bra igen...

vill inte att du super bort nåt på Kanarie öarna

testa det och visa att du även klarar den biten...

Ha en skön helg och hoppas vi ses snart !! kram mamsen

hälsa Sara så jädrans mycket....

Kommentera här: