Det blir lättare snart :)

Denna helg startade lite tidigare då jag var hemma vid 14-tiden I fredags och kunde ge mig ut på en fredagslöpning I det fina varma sensommarvädret som kommit till slut.
Ett intervallpass var det på schemat denna dag, 2 km uppjogg, 5 x 100m snabblöpning, 1min vila sedan 3 x 8 min löpning I 4:45 tempo och 3 min vila mellan varje löpning och sedan 2 km nedjogg.
Var jobbigt I värmen men kämpade mig igenom detta pass hyfsat lätt ändå.
Efter passet blev det tacofredag med familjen på alltanen I solnedgången vilket är riktigt nice.
Lördagen bjöd på lika fint väder och svärfar kom och fortsatte slutfasen på entren och började på med de nya grindarna på framsidan(bilder kommer när det är klart).
Annars var det mest relaxa och bada med ungarna I solen och naturligtvis en löprunda I solen när den var som varmast.
Varför vänta tills det blir svalt liksom(självplågare.se).
Passet var ett 10 km pass I valfritt tempo och det var ganska jobbigt då intervallpasset satt I benen men det gick ändå på nått sätt :)
Första 4 km så känns låren som att man springer med 2 st lårkakor innan det lossnar och det bara liksom flyter på in I mål vilket betyder att formen börjar komma så smått :). Man känner sig lite som när Rocky springer upp för den berömda trappen I Rocky 1 filmen när man är klar.
Avslutade kvällen med grillning och tidigt I säng.
 
Söndagen bjöd på lika strålande väder och frugan drog iväg på morgonen på ett av sina många löppass,hon har kommit igång bra nu och är duktig med både löpning och kosten ;)
Sedan intog vi frulle och preppade barnen inför ett strandbesök på Hällkana/Lejondalsjön.
Vi har ca 4 km till sjön så Frugan tog en powerwalk med Mathilda I vagnen och jag och Benjamin fyllde bilen med sopor och drog till återvinningsstationen innan vi strålade samman vid badet.
Mitt första dopp I plurret blev alltså den 23:e augusti vilket är katastrof,men har ju blivit en liten(stor) badkruka på äldre dagar.
Efter badet hem och göra lite fika/lunch då svärfar med fru kommit för att göra klart med grindarna.
Nu är det bara lite bättringsmålning kvar så blir det riktigt fint.
 
Vi 17 tiden kom det jag gått och bävat för halva dagen,ett 10 km pass som skulle vara 2km uppjogg följt av 6 km tröskelfart 4:45-5:10 min/km och sedan 2 km nedjogg.
Men det blev 2 st 5 km lopp med 5 min vila efter halva och I riktigt god fart.
Asjobbigt men det gick detta pass med fast det var 3:e passet på 3 dagar.
Fick känning I vänster benhinna och vänsterbenet hela vägen från vaden och uppåt så det blir bra med måndagsvila från löpningen och sedan massage på jobbet på tisdagen (LYX).
 
Klockan ringde som vanligt 04:25 på Måndagsmorgonen så det var bara att masa sig upp och dra till gymmet efter många timmars sömn då jag somnade kl 21:00 :), livet över 40 med 2 småungar har börjat ;)
Segt pass trots bra sömn,men det är väl dessa passen som måste genomlidas för att det skall lättas upp framåt.
 
Kom ihåg,det finns Inget dåligt väder...bara dåliga ursäkter :)
 
 
 

Kommentera här: