Dag 1 och 145 to go :)

Idag tog jag första steget mot mitt första maraton.
Första passet var som schemat visade 25 min lätt löpning.... men det var inte så lätt.
Precis hemkommen från Barkarby efter en shoppingrunda till nya huset igen, så hade jag velat slappa lite innan löpning.
Sara började i all hast fixa mat för Benjamin var hungrig och sa åt mig... stick ut och spring nu då innan maten....
Åhhhh, jag som måste ha precis rätt känsla och viljan för att sticka ut och löpa och måste även vara relativt tom i magen(annars får jag idissla hela rundan).
Men jag skyndade att byta om och strulade som vanligt med Bluetooth hörlurarna ett tag och kom ut till regn.... härlig vinter vi har :(
Drog igång lite skön musik och stack iväg, rundan gick riktigt bra förutom att jag har känningar av en sträckning i baksida lår som jag ådrog mig när jag lirade SIL innebandy i slutet på oktober.
Stretchade lite fast jag vet att det är för sent att börja med det nu :)

Nu ligger jag i nya sofforna och skall snart lägga mig men det är lite tjatter på Fejjan och WhatsApp för det nalkas herrklubbsträffar vilket är mycket roligt.
Har ju en tripp till Åre att se fram emot också i början på Februari med lite sköna Stockholms polare.

Men kom ihåg.... det finns inga dåliga kläder, bara dåliga ursäkter :)

Från 95kg till maraton på 146 dagar.




Hoppas på ljusare/snabbare tider snart bara :)

Kommentera här: