Flytten nära nu....

Nu är solen och värmen äntligen här,som vi har väntat. Allt blir liksom mycket lättare på nått vis.
Jobba blir helt plötsligt mycket enklare och borta är dagarna då det var lera upp till knäna och man var blöt rakt igenom,borta är dagarna då pisset frös till is innan det landat i snön...
Vi har väldigt mycket att göra nu vilket är mycket angenäma problem men det börjar bli så mycket att vi nästan inte klarar det på 2 man. Men vi lugnar oss med att fundera över att anställa igen till efter semestern iallafall.
Så som vanligt så är det till att bita ihop och se till att hålla sig frisk bara så ordnar vi nog det själva...

För övrigt så är nog båtplanerna lagda på hyllan vad det gäller denna säsong iallafall,blev ju ett impulsköp av ny lägenhet istället och med allt vad det innebär...
Rustning och inköp av nya möbler är det som pengarna får gå till istället nu.
Har lärt mig nått nytt nu iallafall vad det gäller låneansökningar och vad det innebär för framtida låneansökningar....
Har ju gjort som man gör nu i internetåldern,sökt lån via nätet hos många olika banker.
Varje gång man ansöker om ett lån så kollar dom upp en via UC om man är kreditvänligt och dylikt.
Man måste ju kolla runt vilka som har bäst räntor och villkor.
Tydligen så ligger alla ansökningar kvar i minnet oavsett om man blivit beviljad ett lån eller ej,man ligger kvar i deras minnesbanker i hela 36 månader och då vi flyttat 3 ggr inom en kort period och då ansökt om lån hos en hel bunt olika banker så blir det en massa ansökningar.
Allt detta medför att jag inte anses som kreditvänlig trots att jag kan uppvisa att jag inte har några fler lån än mitt bolån som dessutom blir mycket mindre nu när vi sålt min lägenhet och flyttar in i den större.
Får inte ens igenom att köpa soffan på avbetalning räntefritt.
Tydligen så ligger mina många ansökningar till last för mig som privatperson hos banken vilket jag tycker är lite sjukt faktiskt.
Förstår då inte varför det skall vara så jävla lätt att bara genom några knapptryckningar på datorn kunna söka lån via nätet och få snabba besked.
Men veckan efter så dimper det ner ett brev från UC som blir som en minuspost i dina framtida låneansökningar,jag tycker det är sjukt dåligt att det funkar så...
Inte ens banknissarna kan riktigt förklara varför det är så....
Men men vi är nog rätt små vi privatpersoner i det stora hela och vi skall väl inte förstå sånt här kanske...
Men trött blir jag likväl ändå.

Tur man har roliga saker att se fram emot då,bara några veckor kvar innan man får börja renovera i nya lyan och börja flytta in så smått.
Skall bli skoj och framförallt skönt att få flytten gjord,sen får det vara färdigtflyttat för ett tag.
Återkommer med bilder på nya lyan så snart vi börjar renovera den....
Hejsvejs....

Kommentarer:

1 Anonym:

skulle tro ni hinner flytta igen innan du uppdaterat nåt på den här sidan :) ..dags att ta tag idet nu..mamma vill läsa om ditt liv... så jag kan följa "er" när vi aldrig ses i verkligheten..saknaden är stor..men livet går vidare och du är också stor nu med ett eget liv "respekteras"..men här hoppas jag få en liten glimt av det..så skriv nu några rader om din vardag och gör mamsen glad för en stund..kram

Kommentera här: