Nyår och det blev kyligt värre....

Så var det 2010 då och nya förutsättningar...
Inga nyårslöften från min sida förutom att jag skall börja gå powerwalks med Sara 2 förmiddagar(nätter) i veckan 05.00 på morgonen lär det väl bli.
Kan bli skönt att vakna till på morgonen för att sedan käka frulle och dra till jobbet.
Vi firade nyår hos Sofie och Jesper som bor ett stenkast härifrån.
Gjorde mat och drack gott sedan spelade vi lite familjespel för att sedan kolla på fyrverkerierna från balkongen.
Var väl hemma vid 03.00 tiden.

Gick upp ganska tidigt på nyårsdagen då vi skulle få min svärmor(Saras mor Marie) på besök från Avesta.
Sara drog iväg och hämtade henne vid centralen och jag dammsög....
Hubert fick träffa sin tjej då svärmor har en liten schitzu.
Vi gjorde inte mycket dom följande dagarna då det vart rejält kallt så här på det nyå året,bara en massa promenader med hundarna på brommafälten och runt i vårat område.

Den 4:e fick vi äntligen möjlighet efter 3 försök att gå på Avatar 3D på Heron city vilket var en cool upplevelse,tycker alla skall gå på den som gillar film....
Tänk er en biosal med 280 st som alla ser ut som Roy Orbison....bara det är ju skoj.

På jobbet har det varit sådär kul att jobba,-10 till -15 grader hela dagarna gör att allt tar extra lång tid och fingrar,tår och ryggmärgen fryser till is.
Men man måste ju göra jobben ändå så det är bara att bryta ihop och köra.
Vi håller på med ett stort väderskydd där ett hus kommer att byggas upp inuti,huset ligger på älgö längst ute i saltsjöbaden,ligger riktigt nice till och kommer att bli ett schysst hus alldeles vid vattnet.
Skulle tänka mig att bo sådär någongång i framtiden....

Lite långt från city bara men man kan ju inte få allt...
Tråkiga,smala vägar också vilket visade sig idag då det hände en olycka och man blev ståendes i 1 timme på morgonen....

Bara en dag kvar nu på denna vecka(ojdå skall ju jobba på söndag kom jag på) men imorrn blir det en skön pokerkväll hemma hos Andreas med lite nya bekantskaper,skall bli hur kul som helst.
Sedan börjar ju innebandyn i helgen igen också vilket blir kul så man får bort julskinkan från midjan igen.
Nu skall jag svida om till powerwalk kläder för att rasta hubert så han sover gott inatt.
Blir nog en film i sängen sedan(har ju en 37" på väggen där såklart) skönt att krypa ner med älsklingen och mysa till en movie.
Hejsvejs...

Lägger in en skön låt jag hörde på radion härom dagen....

Kommentera här: