Oktober=skitväder och mörker!

NU har oktober vädret kommit och det med råge,minus grader och dis på mornarna.
Man vet liksom inte riktigt hur man skall klä sig då det blir hyfsat varmt när solen kommer fram på middagen.
Men långfillingarna har iallafall kommit på och likaså funktions understället så man får behålla värmen när det är kallt och transportera ut svetten när det blir för varmt.
Jobbar på med vårat kyrko projekt för fulla muggar,dom vill ju ha bort ställningen så dom får se sin renoverade kyrka nångång.
Blir väl där ca 2 veckor till.
Men det är oroväckande tyst i telefonen,inte mycket jobb som kommer in nu inte,ringer runt och kollar med våra kunder och dom verkar veta lika lite som vi vilket också gör saken ännu mer oroande.
Men det är bara att köra på,vad annat kan man göra??
Vet ju att vi gör bra jobb och är seriösa så det ordnar sig väl på ett eller annat sätt.
Annars så har det varit lungt för familjen Ek/Holm,Sara har legat sjuk under några dagar och jag har kommit in i denna höst/mörker depp,man känner sig seg och hängig fast man inte liksom är det.
Det blir inte lika lätt att träna,men vilar denna vecka och så är vi på`t igen nästa vecka.
Har gjort upp ett nytt tränings schema så man får lite nytändning.
Skall börja köra igång med lite gainer,kreatin och protein drinkar också igen.
Beach 2010 är igång....
Skall vara med på en fotografering på måndag för ett nytt gym som öppnar i norrtull(planet fitness),det skall bli kul,blir ju en liten sporre till att träna det med.
Idag kom Stor lunken på ett spontan besök på eftermiddagen,alltid kul att träffa honom.
Sånna spontan besök vänner emellan görs alldeles för sällan kan jag tycka,var annat när man bodde i Långsta då behövde man inte planera ihop när man skulle träffas.
Visst det är kanske lite svårare(men ändå inte)att ta sig till varandra i stockholm(fan finns ju t-bana) eller vad man nu skyller på.
Man kanske tycker att man tränger sig på nu när man har sambo,men det är väl inte så att personen/personerna skall hänga hos varandra varje kväll.
Jag vet inte men jag är ganska dålig på det själv kan jag medge,vilket jag tycker är synd.
Men förstår själv att man vill vara hemma för ibland är man ju helt slut efter jobbet och knappt orkar ligga i soffan ens.
Nej jag tycker att fram för mera spontan besök,det muntrar liksom upp i den ibland så tråkiga vardagen.
Bara komma förbi på en kaffe och snacka en sväng för man är ju kompisar för en anledning,man gillar och vill umgås med personen.
I helgen blir det ganska lugnt,tacos ikväll och nån film förstås.
Visst ja skall ju städa också innan Sara kommer hem,lika bra att börja då kan jag tro...
Lördagen blir väl också lugn,Hubert skall aktiveras så det blir väl foku på honom vilket både jag och Sara tycker om.
På söndag har jag innebandy match så det blir väl till att ladda inför den då kan jag tro.
Hejsvejs..

Skön låt som sätter sig på hjärnan....

 

Kommentera här: