Fick tillbaka timmen igen!

Då är vi tillbaka i normal tid igen då alltid skönt att tjäna en timme när klockan ställs tillbaka igen.
Kommer ihåg då man jobbade på Värkää,man hatade att jobba natt då man ställde tillbaka klockan men älskade när man stal en timme åt andra hållet.
Men det var väl typ det enda som var bra med Verket också,hade väl bra arbetskamrater när jag jobbade i tråddrageriet också i och för sig.
Kom ihåg när jag började jobba där nere,en som var fast förankrad sa att jobbar man här längre än 1 år så är man fast här tills man får sparken.
Jag jobbade i exakt 1 år innan jag drog vidare mot nya mål och storstaden Stockholm.
Nått jag aldrig ångrat!
Numera så har man ju nästan de flesta polare man hängde med nere här i Stockholm eller utspridda över landet.
Bara morsan med hundar och plast farsan kvar i Långsta.
Kommer nog heller aldrig att flytta uppåt igen heller.
Vill ju bo ute vid havet eller i närheten av Mälaren om allt går som man vill.
På jobbfronten är läget fortfarande ovisst och vi försöker att överleva månad för månad just nu.
Bara att bryta ihop och komma igen liksom.
Vädret har ju visat sig från sin sämsta sida ett tag nu så man är blöt långt in i benmärgen mest hela dagarna.
Är helt slut när man kommer hem,blir lite mat bara efter jobbet sedan så sover jag för det mesta ca.1 timme.
Det känns som man legat i koma när man vaknar till liv igen efter det,tur man har Hubert som vill ut då för annars hade man inte orkat dra sig till gymmet på kvällarna.
Behöver den friska luften för att piggna till.
Tränar på lite hårdare igen och det känns i kroppen kan jag säga,men lite vitaminer och extra mycket proteiner gör att man orkar köra på ändå.
I går så blev det en liten höst makeover också då jag tog mig in till Saras jobb för klipp och färg.

Före makeovern....

Under makeovern....

Efter makeovern...

Alltid skönt att förnya sig då höstmörkret drar in över sverige.
Ser fram emot fredagen då vi har första träffen med 0225/08 gentlemens club då vi skall käka och dricka gott på restaurng Grodan inne i stan.
Skall bli kul som fan.
Nej nu skall Hubert rastas för Staffan kommer på en snabbvisit med lille simon.
Hejsvejs.....

 

Kommentera här: