Midsommar firande!

Jaha så då hade man kommit fram till midsommar då,ni vet då när det vänder och blir mörkare igen.....hmmmm.
Ja ja vi firade iallafall midsommar uppe på skansen,jag,Sara och Göran.
Var riktigt mysigt,kollade stångresning,alla djuren och deras ungar,åt mellanmål och bara njöt i solen som faktiskt kom och gjorde dagen riktigt behaglig.
Rekomenderas starkt till nästa år att åka upp vid 12 snåret och picknicka och mysa på skansen.



Efter skansen åkte vi hem till oss och kollade lite u-21(fast dom är 23 dom flesta) fotboll och började förbereda maten.

Satt på balkongen hela kvällen och drack öl,vin,skåne och mera öl.

Vi åt faktiskt också,sill(till dom som tyckte om det)färsk potatis,sallad,och kyckling med goda såser.

Göran hade lyxat till det med lite champagne också,jag har verkligen tagit till mig hur man skall se ut om man är riktig 08 och dricker skumpa.....fattades bara att jag skulle spruta ner alla också ha,ha.

Blev en hel del lyssnande på gamla godingar så grannarna fick nog,fick dom veta hur vi från dalarna röjer och då var vi bara 3 st,veklingar ha,ha.
Men kul det hade vi.....

Lördagen gick i vilandets tecken,nerdragna persienner och godis med en massa filmer.
Söndagen blev också ganska lugn med ett gympass och en löptur mot kvällningen.
Sen kom ju värmen och besökte oss igen vilket var nice,sara bjöd ut mig på picknick vid lillsjön i bromma och det var hur mysigt som helst.

På kvällningen bar det av ner till gymmet igen så nu är alkoholen borta som intogs under helgen.
Klippte klorna på Hubert vilket kan vara halv knepigt ibland då han gärna rycker bort tassarna eller försöker bitas så gott det går.
Nu blir det en dusch innan man kryper ner i bingen och stänger korpgluggarna.
Slår på en rulle till Sara som hon väntat på(en shopoholics bekännelser) vet inte om det är bra för henne faktiskt men jag chansar.....
Hejsvejs och godnatt....


Kommentera här: