Helgmys och semester!

Fredags morgonen blev stressig då jag gick upp vid 6 tiden för att packa lite olika kläder jag skulle ha med mig till inspelnings platsen.
Skulle ju agera statist i serien Oskyldigt dömd som går på 4:an med Persbrandt i huvudrollen.
Var ju lite nervös då jag inte visste vilka som skulle vara med i den scen som jag skulle agera i men det var "bara" en av de andra 4 juridik studerande som han hjälper i serien.
Kom till kontoret och fick hälsa på regissören och statisterna jag skulle jobba ihop med(2 st).
Blev utskjutsade till inspelnings platsen och fick lite instruktioner på vad vi skulle göra och sen vara det bara att hålla sig undan och vänta på våran tur.
En kul grej som hände och som ännu mer ger bränsle åt mina förutfattade meningar om stockholmare var ju när killen vi gjorde klippet med skulle komma inkörande i bil och stanna till vid en viss punkt.
Grabben som är 33 år (Leonard)hade nämligen inget körkort(är det nån stockholmare som har det) så dom fick skjuta på bilen och dessutom tala om för honom vart bromspedalen satt,ha,ha.
Jag frågade honom senare om det gick bra med bilkörningen??han bara skrattade och sa att han bjöd på det vilket var ett bra tecken på självironi från hans sida tycker jag.
Så var det dags får mig att sätta mig in i min ytterst svåra roll som kund på en brädgård,vi fick instuktioner att gå från ett ställe till ett annat och sámtidigt mima och agera som om vi talade om virkes sorter och längder.
Scenen var väl ca 1minut lång och vi fick göra ca4-5 omtagningar då dom skulle filma i en massa olika vinklar.
Man skulle röra sig och göra exakt samma mönster varje gång men det fixade vi galant så nu är det bara att vänta till december då mitt program visas,tjejen som hade hand om oss trodde det var program 20,21 eller 22  ja nått av de sista programmen i höst säsongen iallafall(bra koll där).http://www.tv4.se/serier/oskyldigt_domd

Helgen vart oerhört lugn med lite träning bara och sedan massor med film och god mat.
Nu har man även börjat semestern men kommer det in nått panik jobb så fixar vi det ändå.
Skall köra igång igen v-33 sen tror jag att det blir fullt upp då villa produktionen har satt fart igen.
Då är vi ju bara 2 st igen då våra grabbar jobbar sista dagen idag,skall in till stan senare och tacka av dom lite.
Men först blir det lunch med Sara och ta hand om hubert.
Hejsvejs.....

Kommentera här: